SENYUMLAH kerana bila anda senyum anda HOT

                                         
kajian mengatakan *eceh,masuk kajian pulak.haha* apabila kita senyum,hanya 14 otot yang terlibat semasa proses senyum manakala apabila kita masam ia melibatkan 63 otot untuk digerakkan.bayangkanlah,kalau kita kerut dahi jer telah mengakibatkan 40 otot untuk bekerja.sebab tu orang yang selalu tarik muka,merajuk dengan kerut dahi cepat nampak tua.hehe.so,mulai hari ini,rajin-rajinlah kita menghulurkan senyuman kerana selain awet muda ia juga membantu anda menambahkan pahala dan mengurangkan bilangan musuh.see?betapa banyaknyer faedah yang kita dapat kalau kita rajin senyum.tapi janganlah senyum 24 jam + senyum sorang-sorang.kang orang kata tak centre pulak minah/awang nie.haha.INGATLAH bila kita senyum,dunia juga pasti senyum dan orang sekeliling pon pasti senyum jugak untuk anda.ader satu lagu nie yang paling aku suka.kalau aku menyanyi lagu nie,automatik aku akan senyum.macam mana aku tak senyum,dah lagu senyum kan?suei ko.hahaha.lagu nie pernah suatu ketika dulu menghiasi iklan ubat gigi.tak ingat la wether golgate or darlie sebab iklan nie waktu aku darjah tiga *diulangi TIGA.wajiblah den lupa akan temponya sebab dah lama tak dengar.nie lirik dia


            Senyum seindah suria
            Yang membawa cahaya
            Senyumlah dari hati
            Duniamu berseri

            Senyum umpama titian
            Dalam kehidupan
            Kau tersenyum
            Ku tersenyum
            Kemesraan menguntum

            Senyum... kepada semua
            Senyumanmu... amatlah berharga

            Senyum... membahagiakan
            Dengan senyuman
            Terjalinlah... ikatan...

sweet jer kan lirik dia?korang pernah dengar?aku ingat sikit jer rentak dia.yang penting,rentak dia best dan rancak.lepas nie,rajin-rjin lah senyum.tak rugi pon sebab senyum tak perlu modal dan tak merugikan anda.cuba tengok makcik nie senyum,manis jer

                              ader rasa nak kena kencing manis tak?hawhawhaw

saper tengok kucing nie tapi dia tak senyum,tak tahulah nak kata aper.maybe xder perasaan kot.hehe

tengok,kalau kita senyum dunia pon pasti senyum untuk kita.



p/s senyum itu amalan mulia.oleh itu,selamat beramal dan renung-renungkan.muahaha

2 comments:

Alya said...

yeah..saya stuju..haha..teringat pulak kat lagu snyum tu.haha

aalia shahira said...

best kan lagu dia?hehe