Cinta #puisi

Senang cerita, puisi ni terhasil kerana tiada jodoh atau jodoh tak kesampaian mungkin. Itulah orang cakap, kalau mak ayah suka pun belum tentu anaknya suka dengan pilihan parents nye. Ye dok ? Begitu jugalah aku dan dia.


Cinta..semua orang ingin dicintai
namun,ada yang bertuah dalam mencarinya
Cinta..satu ungkapan yang indah
Namu,tidak seindah yang di sangka
ia penuh dengan pancaroba dan dugaan dalam
meraih kebahagiaan..
Penuh dengan liku-liku yang menyakitkan tapi ada
Yang sanggup melepasinya demi satu cinta yang agung,

Demi insan yang dicintai..
Pasti ada yang berduka dan kecewa
kerana cinta itu kejam
Sanggup menghancurkan harapan seseorang
Sanggup menghancurkan sekeping hati yang tulus mencintainya
Cinta..alangkah indahnya jika diri dicintai
oleh sepenuh hatinya..
Namun,cinta kepadaNYA jangan dilupakan
Ada yang bahagia dalam cinta
Ada yang merana dalam cinta
Sanggup menunggu seribu tahun kerana cinta
Sanggup merana sampai mati kerana cinta
Cinta kepada kekasih amat indah
Tetapi cinta kepadaNYA lagi indah kerana menjanjikan syurga
kebahagiaan di dunia dan di akhirat
Dan aku masih menunggu ungkapan
I LOVE YOU dari seseorang...

P/s: Yup, aku jenis yang akan luahkan segala yang aku rasa di dalam diari aku melalui penulisan sajak, puisi or wutsoever yang korang nak sebut. Yang nie, aku buat khas untuk dia. Seriously, walaupun pahit untuk ditelan, sakit di hati, saya tetap berharap yang awak akan bahagia. Mungkin salah saya kerana buat endah tak endah terhadap perancangan orang tua atau awak memang tak pernah sukakan saya ? 

5 comments:

Hanif said...

betul..betull...orang tua kata...lambat-lambat nanti dikebas orang...kekekkee.
Rilex , kumbang bukan seekor

Hanif Idrus said...

Jom exchange bloglist....
u in my bloglist..check it out...

Hanif blog bloglist

aalia shahira said...

@Hanif,masalahnya yang seekor tu la yang kita nak.huhu.tapi takperlah,maybe ALLAH dah aturkan yang terbaik untuk kita :)

Koding said...

Dari kerana mata...
Cinta turun ke hati...

aalia shahira said...

@Koding bahaya tu.pandangan kena jaga maa.hahaha :P