#1 Favourite Food : Biskut TIGER

Salam alaikum people .
Hai uolls .. dah lama aku rasa nak tulis entry tentang makanan kegemaran aku nie . 
Tapi tu la , i always forgot what entry i should made . cewahhh !!! aku nak buat entry pon perlu berfikir taw . Tak main hentam keromo nie . Nanti tak best . though .... hey ! wut theeeeeee *confused face*
Gini ar citer dia , before u made an entry you should start the introduction with panjang berjela and with jokes  . so that ,  when people read your entry .. they will get excited to read or start to BoReD . hey , ini tidak boleh dibiarkan  . If people start to bored when read ur story .. u should knocked their head first then force them to read . Perbuatan mengetuk-memaksa tersebut betul - betul berkesan . believe me - serious face ! . 

Okay..bila dah lama tak menapak-mengupdate-membelek blog aku nie , idea untuk menulis tu tak datang mencurah-curah . Like heavy rain . Orang bagi cuti lamakan , so apa lagi berjimba la . takkan nak menilik natang internet 24/7 kot . We need social life too la weh . if i'm stuck with this everyday , naya kurus aku . haha .

To the main point . scroll down please !!!
************************************************************************

Dulu - dulukan masa aku kecil time umo 6-7 tahun lebih kurang , aku sangat suka-giler-ketagih dengan satu biskut nie . Biskut tersebut bernama TIGER tiger ye kawan-kawan .Biskut tiger yang perisa original tu . Susu-cream or wutsoever aku tak layan . nak makan pon rasa ngilu je -.-' .
.
google pict.

Setiap hari aku akan 

       mama , esok sebelum pergi tadika , aya nak makan tiger taw.
okay . esok mama preparekan.

Ye , tiap-tiap hari sebelum ke tadika aku akan makan biskut tiger dengan harapan aku akan kuat untuk menghadapi apa jua dugaan yang datang .ecewahh dugaan apa je time tadika ? hakhak
Masa aku kecik dulu rumah aku memang penuh dengan stok biskut tiger . kalau sehari tak makan rasa tak lengkap hidup . rasa macam ada sesuatu yang hilang je . Nie gamak kalau orang syarikat Tiger nie tahu , agak dia nak ambik aku jadi duta dia tak ? ngeh ngeh .

Aku dulu tadika dekat Pusat Perkembangan Kanak-Kanak Tunku Puteri Intan Syafinaz-UUM . so every sport day , she will come to officiate it . Time hari sukan semua pelajar perlu ambil bahagian dan aku ambil bahagian dalam acara lumba lari - ofkos sebab kuat lepas makan tiger , aku dapat nombor 1 =p
Bila tiba nak ambik hadiah nie , Tuan Puteri yang bagi sendiri and she did ask me ' tahniah menang . makan apa kuat lari ? ' aku jawab 'saya makan biskut tiger Tuanku ( our teacher dulu teach us to greet her with this gelaran) . Then Tuan Puteri and semua yang kat situ gelak dengan jawapan aku . *malu* eh , kecik-kecik pun tau malu ? hmmm ...

When i started my primary school , habit minat biskut tiger tu tak hilang lagi . Everyday-everytime hari sukan pon , tiger menjadi pilihan hatiku . hoho..then ada sorang anak cikgu aku . Nama dia Ain . Dia kecik daripada aku around 6 years kot perbezaan umur aku dengan dia . Disebabkan tiap kali datang latihan sukan aku akan bawa biskut tiger , si Ain nie pon minta mak dia beli biskut tu untuk dia supaya jadi kuat macam aku juga *bangga* . Kira macam aku nie bantu syarikat pengeluar biskut tu menjana pendapatan yang lumayan la and They should give me some profit from their sales because of me , their sales increase . LOL !

To tell the truth , aku tak tahulah sama ada aku lari kuat sebab makan biskut tiger atau sebab aku memang mempunyai kaki yang kuat .heh - joking ! tapi serius , tenaga dengan semangat aku berganda-ganda naik lepas makan biskut tiger sebelum nak mulakan larian . I feel so light when i'm run and won the race . But apa-apa pon , semua tu datang dari Allah SWT . Jangan jadi macam aku kecik-kecik dulu . Aku bagitahu kat  semua orang yang kalau nak lari kuat , makanlah biskut tiger . For sure , you'll win . Itu semua hanya sebagai usaha kita untuk nak menang tapi yang nak bagi menangnya tu siapa ? ye , betul adik-adik . Yang nak bagi menang tu ialah Allah subhanawata'alla . Bukan siapa-siapa . Aku dulu kecik . otak tak berapa nak gah lagi sebab tu fikir macam tu . Terpedaya dengan iklan di TV .

Rasanya , tu je kot cerita aku tentang "Biskut Tiger Membuatkan Aku Kuat Perkasa" . Sesiapa yang pernah makan atau masih mempunyai kesukaan terhadap biskut harimau ini , apa pendapat hampa ? Tell me . maybe we can share the same experience once in a while though .


untill now , i'm still eating Tiger but not so addicted like back then . Just eating Tiger when i miss my old times :')

Till then peeps . Have a nice rest during AidilAdha . Jangan makan daging banyak sangat . kang darah tinggi naik , nak salah siapa ? salahkan diri sendiri ye ? hehe ... jangan marah . This is only to joke . No jokes , no fun beb . No jokes , no life !

14 comments:

luqman zakaria said...

dah lame x makan biskut tiger..hehe

ANNA MARIANA said...

anna pon suka makan...tp anna suka yg coklat...skrg dtg kja pon msh bw biskut ni..

shu said...

su pun suka biskut :)

Zariha ZanriQha said...

ehh3,,, favourite kitew samelarrr... pass ckitt ! haha.. btw,, first time here and i enjoy ! :) nice kakak !

Aalia Shahira said...

lukman zakaria ; beli pastu makan . hehe

anna mariana : saya suka coklat tapi tiger coklat saya xminat :P

Shu : kita geng *high five

zariha zanriqha : thanks singgah sini . you enjoy , i'm happy dear :)

dhiashahida said...

ida ske biskut tiger cekelat..;)

Aalia Shahira said...

dhiashahida : pon boleh .. asal tiger . lol :p

Aalia Shahira said...

dhiashahida : pon boleh .. asal tiger . lol :p

P U C A T said...

biskut tiger ..dap!!

Aalia Shahira said...

pUCAT : Memang sedap :D

Pn. Sheila@CC said...

akak pun suka gak biskut tiger ni... tp dia manis skit...

Mummy Adriana said...

Lama tak makan...manis sangat la! kang sakit gigi hihi :)

Mummy Adriana said...

Lama tak makan...manis sangat la! kang sakit gigi hihi :)

Aalia Shahira said...

kalau sakit gigi , jangan makan . hehe